ELOS Medtech Dental

We are your trusted dental partner.

Kunde

Elos Dental er en del af virksomheden Elos Medtech A/S – en global og højt specialiseret medtech virksomhed der betjener kunder over hele verden. Med mere end 550 medarbejdere og produktion i Europa, Kina og USA er det en virksomhed med komplekse behov for samarbejde og kommunikation. Elos Medtechs vision lyder: “Transforming medical technology and advancing quality of life worldwide”

Udfordring

Med et stadigt voksende globalt fokus, havde Elos Dental et behov for at videreudvikle og fremtidssikre deres digitale platform. I forbindelse med denne proces efterspurgte de en platform, hvor deres produkter samt mission og vision blev kommunikeret tydeligt ud til kunderne, distributørerne og samarbejdspartnerne. En udvikling der blandt andet skulle forbedre kundeoplevelsen samt øge generel tilgængelighed. Et andet fokus var at tilrettelægge og opdatere webshoppen så den imødekom det globale udsyn, samtidig med, at der skulle dannes en rød tråd mellem webshoppen og Elos Dental sitet,  for at skabe overensstemmelse mellem både design og funktionalitet.

Tilgang

Elos Medtechs fokus, som leverandør af Medical Devices til et globalt marked, krævede en dyb forståelse for deres forretningsprocesser samt markedssegmenter. Der blev derfor lagt en stor indsats i denne del af projektet. Vi startede processen ved at lave en gennemgribende UX-undersøgelse af deres daværende site, for at definere hvad der krævede forbedring og hvad der skulle tages med på det nye site. Hele arbejdsprocessen var betonet af et tæt samarbejde, hvilket øgede Elos’ deltagelse i og forståelse af projektets proces og formål.

Løsning

Projektet startede med et digital løft af et allerede eksisterende CVI, med klare CTA farver samt en specialdesignet ikonografi. Det nye design har til formål at modernisere og øge tilgængeligheden på hjemmesiden og med nyudviklingen af webshoppen lykkedes det at binde de to universer endnu tættere sammen. Udover den nye online platform, udarbejdede vi en motion graphic explainer. Formålet var at samle USP’er og kundesegmenter i et simpelt, animeret univers, produceret så den nemt kan versioneres ud i kortere udgaver med fokus på enkelte fortællinger. Med udgangspunkt i dette, kan vi se, at brugeroplevelsen på sitet er blevet forbedret. Ved hjælp af Google Analytics kan vi allerede se, at afvisningsprocenten er faldet væsentligt og brugerne generelt laver færre handlinger, før de finder det, de leder efter. Altså er sitet blevet mere brugervenligt.

Previous
Next

Teknisk løsning

Brugerfladen er blevet opbygget af Javascript frameworket Vue.js og PHP frameworket Laravel, hvor vi helt specifik har brugt Pyro som headless CMS til backend. PyroCMS har givet os muligheden for at opbygge moduler til Elos’ kontrolpanel, hvilket betyder, at vedligeholdelsen og tilføjelsen af content til sitet kan udføres af Elos. Til webshoppen bruges Microsoft Dynamics AX Integration til at indlæse data automatisk. Via integrationen kommer de opdaterede produktkatalog, som Elos publicerer, ind på webshoppen, hvor de præsenteres på en lettilgængelig måde. Altså har vi brugt PyroCMS, Vue.js og Microsoft Dynamics AX integration til at lave et site der er tilrettelagt Elos’ behov.

Centralforeningen for stampersonel

Sammenhold styrker.